2015. február 25., szerda

Marossy József: Karod


Marossy József: Karod

Karod
a könnyű
ha kell
tornyokon is
átnyúlna értem


hogy így érzem.


"Nem kívánok senkinek se
különösebben nagy dolgot.
Mindenki, amennyire tud,
legyen boldog.
Érje el, ki mit szeretne,
s ha elérte, többre vágyjon,
s megint többre. Tiszta szívből
ezt kívánom."

(Kányádi Sándor)


Galgóczy Erzsébet: Milyen vagyok

Olyan vagyok, mint az útszéli kavics,
mely sír és nyikorog, mikor ezer ember lába rátapos.
Rajtam is sok szenvedés vonul át: rengeteg,
míg a kavicsból apró homok nem leszek.
De ha a kegyelem napja rám ragyog, akkor . . .
. . . kicsi homok szem: - majd én is csillogok.


“Inkább csalódok, ha kell, naponta százszor is, minthogy állandóan bizalmatlan legyek mindenkivel, és az életet pokolnak tartsam, amelyben szörnyetegek élnek… Szeretek élni! És inkább legyen az életem örömteli, néha csalódással, mint elejétől végig boldogtalan, de csalódások nélkül!”

(Müller Péter)


Bocsásd meg,
vagy legalább felejtsd el,
hogy s miért gyűlölsz.

(Fodor Ákos)


"Az igazi ajándék életünk, létünk, testünk élő darabkája. . .
Ha jól adjuk és jól fogadjuk : titokzatos erőre kap.
Tovább él, megszépül, sorsa lesz."

(Pilinszky János)


Zágorec-Csuka Judit: Ha látlak

Ha látlak, megelevenedek,
mint egy terebélyes fa,
virágot bontok, érzem
életed lüktetését, ha
veled vagyok, nem
félek a haláltól sem.


"A lélek sugárzása
Széppé varázsolja az embert.
Az ember szépsége
Összhangot termet a házban.
Az otthon összhangja
Rendet teremt a hazában.
S ha az országban rend honol
Béke köszönt a világra."

(kínai közmondás)


"Mi az, ami képessé tesz bennünket, hogy elérjünk egy célt, egy álmot?
Csak ez a kis szó: akarom. Nincsenek leküzdhetetlen akadályok, csak emberek, akik nem hisznek az akadályok legyőzésében."
(Kurt Dimberger)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése